قیمت بالابر خانگی

قیمت بالابر خانگی

قیمت بالابر خانگی چقدر است؟ این اولین پرسشی است که در زهن جستجو کنندگان بالابر خانگی شکل میگیرد. در این نوشته به قیمت انواع بالابر خانگی اشاره شده است. همچنین عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت بررسی شده اند. همینطور میتوانید لیستی از برترین شرکت های سازنده بالابر خانگی را در دسته بندی مورد نظر مشاهده کرده و قیمت دقیق و بروز بالابر مورد نظر را مشاهده کنید.

قیمت انواع بالابر خانگی

بالابرهای خانگی، انواع گوناگونی دارند. انواع سیستم محرکه، انواع کابین، کیفیت و نوع تجهیزات و قطعات و … در قیمت دستگاه تاثیر گذارند. برای بررسی قیمت بالابرهای خانگی باید عوامل تاثیر گذار در قیمت شناسایی شوند. ابتدا بهتر است ببینیم قیمت کل یا تمام شده شامل چه مواردی است. در این مطلب بیشتر بالابرهای خانگی با کابین و تجهیزات کامل با سیستم هیدرولیک مورد توجه قرار گرفته است.

قیمت خرید تجهیزات

باید اول مشخص کنید که بالابر خانگی چه سیستم محرکه ای دارد. بهترین سیستم عملکرد بالابرهای خانگی هیدرولیک است. بنابراین عمده قیمت تجهیزات محرکه به جک و پاوریونیت بالابر خانگی باز میگردد. همچنین، کابین، درب ها، ریل و متعلقات و تابلوی فرمان و لوازم الکتریکی تجهیزات و قطعات اصلی بالابر خانگی را تشکیل میدهند. قیمت کابین بسته به شرایط آن و نوع تزیینات دارد. کابین های استاندارد میتوانند با توجه به نوع تزییناتشان قیمت های کاملا متفاوتی داشته باشند.

هزینه نصب بالابر خانگی

بعد از مشخص شدن تکلیف قطعات و تجهیزات، باید هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی را لحاظ کرد. هزینه نصب و راه اندازی بالابر خانگی استاندارد که مطابق اصول فنی و ایمنی انجام شود تقریبا مشابه هزینه نصب یک آسانسور هیدرولیک مسافری 4 نفره است. باید یک موضوع مهم دیگر در بخش نصب و راه اندازی مورد توجه قرار گیرد. دور تا دور فضای دستگاه باید ابتدا آهنکشی شود. ریل ها و متعلقات دستگاه داخل فضای آهنکشی شده و روی آن تعبیه میشوند. هزینه تامین مصالح و اجرای آهنکشی برای بالابر و آسانسور بصورت جداگانه محاسبه میشود. برای نصب دستگاه احتمالا به داربست نیاز است. هزینه های اجاره، برپا کردن و جمع کردن داربست ها نیز باید جداگانه محاسبه شود.

هزینه های ساختمانی

آیا برای نصب بالابر خانگی باید کنده کاری و عملیات ساختمانی انجام شود؟ ایجاد چاهک و فونداسیون لازم برای نصب بالابر و کلیه کارهای ساختمانی بر عهده کارفرما است و باید هزینه های آن پیش بینی شود. دور تا دور فضای دستگاه از بالا تا پایین باید پوشیده شود. این کار یا با مصالح ساختمانی یا شیشه و کامپوزیت و … انجام میشود. همچنین یک اتاقک باید برای تجهیزات محرکه (پاوریونیت) اختصاص داده شود. این اتاقک باید شرایط استانداردی برای اینکار داشته باشد. هزینه های ساخت یا آماده سازی اتاقک موتور خانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

هزینه های مصرفی و سرویس

لازم است یادآوری شود بالاهای خانگی مانند هر ماشین دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای و منظم دارند. سرویس بالابر خانگی باید بطور مرتب در فواصل زمانی مشخص و توسط سرویسکار ماهر و متخصص انجام شود. در غیر اینصورت غیر از کاهش دوام و ماندگاری دستگاه عملکرد بالابر میتواند خطرات مهمی در پی داشته باشد. بنابراین هزینه سرویس و نگهداری ماهیانه باید مورد نظر قرار گیرد. میتوانید تعرفه سرویس و نگهداری بر اساس نرخنامه سندیکای آسانسور در سال 1400 را در همین سایت مشاهده کنید.

قیمت بالابر خانگی کوچک و تکفاز

بالابرهای خانگی، اصولا بالابرهای نسبتا کوجگی هستند. آنها با ظرفیت کمی اجرا شده و سرعت کمی دارند. رد این شرایط میتوان بالابر را با برق تکفاز شهری راه اندازی کرد. البته توصیه میشود در صورت امکان برق سفاز پیش بینی شود. الکتروموتورهای تکفاز گاهی در بازار کمی قیمت بالاتری دارند. با این وجود تفاوت چندانی بین قیمت بالابر خانگی تکفاز و سفاز وجود ندارد.