موتور بالابر ساختمانی

در تهران ، تهران
    نام آگهی دهندهBalaco
    استانتهران
    شهرتهران

موتور بالابر ساختمانی

الکتروموتور یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در انواع ماشین آلات و دستگاه های ساختمانی و صنعتی است. در بالابرهای مصالح بر ساختمانی موتور مهمترین نقش را ایفا می کند. موتور بالابر ساختمانی، وسیله ای است که انرژی الکتریسیته را به انرژی مکانیکی و در نتیجه حرکت تبدیل می کند. در بالابرهای ساختمانی انواع الکتروموتور مورد استفاده قرار می گیرد.

موتور بالابر مصالح بر بالاکو

در بالابرهای ساختمانی بالاکو متناسب با ویژگی ها و ظرفیت بار، از الکتوموتورهای گوناگونی استفاده می شود. مشخصات موتورهای مورد استفاده متفاوت است اما بطور کلی موتور بالابر ساختمانی بالاکو دارای ویژگی های زیر است:

سرعت موتور: 1400 دور با گشتاور بالا

پوسته (کاور موتور): نوع سنگین چدنی

ولتاژ: تکفاز 220 ولت و سه فاز 380 ولت

توان موتور: از 1 کیلووات تا 7 کیلووات

جریان نامی موتور: متناسب با ولتاژ و توان نامی

نوع اتصال موتور: پایه دار

موتور بالابر ساختمانی

موتور بالابر ساختمانی تک فاز

موتورهای تکفاز بیشترین کاربرد را در بالابرهای ساختمانی دارند. این موضوع به چند دلیل است که در ادامه توضیح داده میشود. دلیل اول دسترسی به برق است. برق تکفاز شهری 220 ولت بیشتر در دسترس است. در حالیکه ساختمات های معمولی کوچک و در بسیاری از کارگاه های ساختمانی برق سه فاز در دسترس نیست. نکته دوم راه اندازی آسان موتور تکفاز است. موتورهای تکفاز براحتی راه اندازی می شوند و نیازی به تخصص ندارند. در حالیکه موتورهای سه فاز برای راه اندازی و سیم کشی نیازمند تخصص هستند. همچنین در صورت وقوع برق گرفتی خطرات و صدمات برق تکفاز کمتر از سه فاز است.

موتورهای مورد استفاده در بالابرهای ساختمانی در تناسب با ظرفیت بار انتخاب می شوند. ظرفیت بار بالابر ساختمانی در اغلب موارد حداکثر 200 کیلوگرم است. این ظرفیت متداول و پرکاربرد است زیرا گنجایشی معادل یک فرغون است و یک کارگر می تواند براحتی آن را جابجا کند. برای این ظرفیت اغلب از یک موتور 2 تا 3 اسب استفاده می شود که این محدوده توان براحتی با برق تکفاز کار می کند.

موتور سه فاز بالابر ساختمانی

موتورهای بالابر ساختمانی سه فاز اغلب برای توان های بیش از 2.2 کیلوات کاربرد دارند. در شرایط خاصی که نیاز بباشد ظرفیت بالابر ساختمانی بیش از 200 کیلوگرم باشد بهتر است از موتورهای سه فاز استفاده شود. بعنوان مثال در بالابر ساختمانی 500 کیلویی از موتور سه فاز 5.5 اسب استفاده می شود.  اگرچه به تناسب موتور، گیربکس، پایه ها و برخی قطعات دیگر دستگاه نیز باید تغییر کنند. همچنین در این وضعیت لازم است برای ایمنی بیشتر حتما از ترمز موتور استفاده شود.

موتور بهترین بالابر ساختمانی

سرعت الکتروموتور بالابر ساختمانی

سرعت الکتروموتور را با rpm تعیین می کنند. این شاخص نشاندهنده تعداد دور موتور در واحد زمان با یکای دقیقه است. موتورهای متداول در بازار 900 دور، 1400 دور و 3000 دور هستند. البته این اعداد تقریبی است. در بهترین بالابر ساختمانی از موتورهای تکفاز 1400 دور استفاده می شود.

توان موتور بالابر مصالح بر

توان موتور مشخص کننده ظرفیت انجام کار دستگاه در واحد زمان است. به لحاظ روابط فیزیکی توان معادل حاصلضرب سرعت و نیروی ماشین است. بنابراین توان موتور بالابر مصالح بر مشخص می کند که دستگاه چه مقدار نیرو در سرعت مشخص تحمل می کند. توان موتور را با واحد اندازه گیری اسب بخار یا کیلووات اندازه گیری می کنند. باید توجه داشت که توان خروجی سیستم در شرایط واقعی با توان نامی متفاوت است. بنابراین ضرایب اطمینان لازم در محاسبات در نظر گرفته می شود. همچنین یادآور می شود توان بیشتر از حدود متعارف مورد نیاز در انواع بالابرهای مصالح و آسانسورهای ساختمانی نه تنها امتیازی ندارد بلکه باعث اتلاف بیش از حد و کاهش عملکرد می شود.

این صفحه صرفا جهت نمایش آگهی میباشد و سایت بالاتور هیچ گونه منفعت و مسئولیتی در کسب و کارها یا معاملات شما ندارد.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران