همه چیز درباره سیم بکسل آسانسور

همه چیز درباره سیم بکسل آسانسور

از جمله مهمترین اجزا در لیست قطعات آسانسور سیم بکسل است که برای ثابت نگه‌داشتن آسانسور به‌صورت معلق مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصولات مقاومت بسیار بالایی دارند و متناسب با نوع آنها قادر هستند تا وزن متفاوتی را تحمل کنند. امروزه این محصولات را با نام طناب فولادی نیز می‌شناسند و افرادی که تجربه کارکردن در زمینه ساخت یا نصب آسانسورها را دارند حتما با این محصولات و کاربردهای آنها آشنایی کاملی دارند. اصلی‌ترین وظیفه این محصولات جابه‌جایی آسانسورها و ثابت نگه‌داشتن آنها می‌باشد. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند و ویژگی‌های مختلفی را نیز دارا می‌باشند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به آشنایی کامل با این محصولات و کاربردهای مختلف آنها هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این سیم‌های بکسل صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این محصولات و ویژگی‌های آنها در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر این در بخش پایانی اطلاعاتی در خصوص خرید این محصولات و همین‌طور نصب‌کردن آنها را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد که بدون شک مطالعه آن‌ها برای شما مفید خواهد بود.

سیم بکسل آسانسور

آسانسورها دارای تجهیزات مختلفی هستند که هریک وظیفه خاصی را برعهده دارند و درصورتی‌که هریک از این تجهیزات عملکرد درستی را ارائه ندهند عملکرد آسانسور نیز دچار اختلال می‌شود. سیم بکسل آسانسور یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که در آسانسورها مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای زیادی دارد. اصلی‌ترین وظیفه این سیم‌ها این است که کابین آسانسور را به‌صورت ثابت نگه‌داشته و در صورت نیاز آن را جابه‌جا کنند. این محصولات امروزه در سایزها و قطرهای مختلف تولید می‌شوند که متناسب با نوع آسانسوری که مورداستفاده قرار می‌دهید و ظرفیتی که آسانسور شما دارد می‌توانید انواع مختلف آنها را خریداری کرده و استفاده کنید.

این محصولات برای اولین‌بار توسط شخصی به نام ژیلوس آلبرت در بین سال‌های 1831 تا 1834 تولید شدند. او مدیر یک معدن بود که رطوبت بالایی داشت و به همین علت نیز امکان استفاده از طناب‌های معمولی برای جابه‌جایی وجود نداشت. همین عامل نیز باعث شد تا او این طناب‌ها که امروزه با نام سیم‌های بکسل مخصوص آسانسور شناخته می‌شوند را تولید کند. این محصولات دارای ویژگی‌های بسیار زیادی هستند که یکی از مهم‌ترین آنها مقاومت و استحکام بسیار بالای آنها می‌باشد. استحکام بالای این محصولات باعث می‌شود تا به‌‎راحتی بتوان از آنها برای نگه‌داشتن و جابه‌جایی آسانسورهای سنگین استفاده کرد.

سیم بکسل اسانسور

سیم بکسل آسانسور چیست؟

سیم بکسل آسانسور محصولی است که در واقع از به‌هم‌تنیده شدن چندین لایه سیم مختلف به دور یک هسته تشکیل شده است. این محصولات دارای دو نوع مغزی فولادی و الیافی می‌باشند که هریک متناسب با ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌دهند کاربردهای خاص خود را نیز دارا می‌باشند. ازآنجایی‌که این سیم‌ها از به‌هم‌تنیده شدن چندین لایه سیم مختلف تشکیل شده‌اند استحکام بسیار بالایی را دارند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا در طول زمان آسیبی به آنها وارد نشود و قادر باشند تا فشار بسیار بالایی که آسانسورها وارد می‌کنند را تحمل کنند.

درگذشته برای آسانسورها از زنجیرها نیز استفاده می‌شد که استفاده از آنها معمولا مشکلات زیادی را به همراه داشت و درصورتی‌که یک حلقه دچار مشکل می‌شد شما مجبور به تعویض کل زنجیر بودید. با ورود سیم‌های بکسل مخصوص آسانسور این مشکل نیز به‌سادگی حل شد و امروزه شاهد آن هستیم که در بیشتر ساختمان‌هایی که دارای آسانسور هستند از این سیم‌ها برای نگه‌داشتن و جابه‌جایی آسانسور استفاده می‌شود.

 

مشخصات فنی سیم بکسل

معمولا از متریال‌های مختلفی برای ساخت سیم‌های داخلی سیم بکسل آسانسور استفاده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به فولاد بدون روکش، فولاد گالوانیزه و فولاد استنلس‌استیل اشاره کرد. سیم‌های بکسل آسانسوری که با هریک از این متریال‌ها تولید می‌شوند معمولا مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، فشار بالا و ضربه دارند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا این محصولات بهترین گزینه برای استفاده در آسانسورها به شمار بیایند. سیم‌های بکسل آسانسوری که از جنس استنلس‌استیل ساخته می‌شوند معمولا در برابر دمای بالا و محیط‌های اسیدی مقاومت بیشتری دارند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا در چنین شرایطی معمولا از این محصولات استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوند.

در بخش قبلی اشاره کردیم که این محصولات دارای دو نوع مغزی فولادی و الیافی می‌باشند. سیم‌های بکسل آسانسور مغزی الیافی معمولا در قطرهای 8، 10، 11 و 12 میلی‌متر تولید می‌شوند. کاربردی‌ترین نوع این محصولات سیم‌بکسل‌های 8 و 10 میلی‌متر است که معمولا می‌توان در شرایط مختلف از آنها استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم سیم‌بکسل‌های آسانسور این است که قادر هستند تا به‌خوبی تعادل آسانسور را حفظ کنند. طراحی و ساخت منحصربه‌فرد این محصولات باعث می‌شود تا در زمان جابه‌جایی به‌هیچ‌وجه باعث ازدست‌رفتن تعادل آسانسور نشوند.

سیم بکسل آسانسور

آشنایی با جنس سیم بکسل

به‌طورکلی سیم بکسل آسانسور از چهاربخش رشته، هسته، مفتول و مفتول مرکزی ساخته شده است که هریک از آنها نقش بسیار مهمی را در ساختار این سیم‌ها ایفا می‌کنند. برای ساخت مفتول این سیم‌ها معمولا از سه نوع متریال استفاده می‌شود. دسته اول از این متریال‌ها مفتول‌های بدون روکش هستند که در مواردی که امکان زنگ زدن سیم‌های بکسل وجود ندارد استفاده می‌شوند. دسته دوم از این محصولات مفتول‌های فولادی گالوانیزه هستند که دارای یک روکش یکنواخت می‌باشند و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و همین‌طور خوردگی دارند. مفتول‌های فولادی استنلس‌استیل نیز دسته دیگری از این مفتول‌ها را تشکیل می‌دهند.

مغزی این سیم‌بکسل‌ها نیز به دودسته مغزی الیافی یا کنفی و مغزی فولادی تقسیم‌بندی می‌شود. برای ساخت مغزی کنفی از الیاف طبیعی استفاده می‌شود ولی امروزه در برخی از موارد الیاف مصنوعی نیز برای تولید این مغزی‌ها به کار گرفته می‌شود. مغزی‌های فولادی ممکن است خود از یک طناب فولادی تشکیل شده باشند. این مغزی‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش و فشار بالا هستند.

 

سایز سیم بکسل آسانسور

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص سیم بکسل آسانسور این است که این محصولات در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و محدودیتی در خرید آنها برای شما وجود ندارد. رایج‌ترین اندازه‌هایی که برای این محصولات وجود دارد 8، 10، 11 و 12 میلی‌متر می‌باشند.

محاسبه متراژ سیم بکسل آسانسور

محاسبه متراژ سیم بکسل آسانسور پیچیدگی‌های خاص خود را به همراه دارد و به همین علت نیز در زمان انجام محاسبات آن باید دقت کافی داشته باشید. بهتر است برای انجام این کار از افرادی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند کمک بگیرید تا بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید. در گام اول شما باید تعداد ایستگاه‌های موردنیاز برای آسانسور در ساختمان خود را مشخص کنید و سپس عدد به‌دست‌آمده را در 3.2 ضرب کنید. در انتها نیز عدد به‌دست‌آمده را با عدد 11 جمع کنید تا متراژ نهایی موردنیاز برای آسانسور را در اختیار داشته باشید.

سیم بکسل آسانسور

آشنایی با سیم بکسل گوستاولف

سیم بکسل گوستاو لف آلمان یکی از بهترین مدل‌های سیم بکسل آسانسور به شمار می‌آید که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصولات از 152 رشته تشکیل شده‌‌اند و استحکام بسیار بالایی دارند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا در برابر فشار و ضربه مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. این محصولات مطابق با جدیدترین استانداردهای دنیا در این زمینه طراحی و ساخته شده‌اند و شما می‌توانید نهایت اطمینان را به کیفیت و عملکرد آنها داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این سیم بکسل این است که وزن بسیار کمتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد. وزن مناسب این محصول باعث می‌شود تا نصب‌کردن آن و همین‌طور جابه‌جایی این محصولات به‌سادگی صورت گیرد.

یکی از مشخصات فنی و بسیار مهم این سیم‌های بکسل این است که طول عمر بالایی دارند و باتوجه‌به قیمت مناسب این محصولات باید بدانید که از نظر اقتصادی نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به شمار می‌آیند. استفاده از فولاد مرغوب برای تولید این سیم‌ها باعث می‌شود تا مقاومت بالایی داشته باشند و در محیط‌های مرطوب نیز بتوان از آنها استفاده کرد.

سیم بکسل اسانسور

آشنایی با قلاب بکسل و کاربردهای آن

قلاب بکسل در واقع قطعه‌ای به شکل حلقه است که برای متصل کردن سیم بکسل به آسانسور مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولا این قطعات دارای طراحی خاصی هستند تا بتوانند فشار وارد شده در اثر وزن آسانسور را به‌خوبی تحمل کنند و عملکرد خوبی را از خود نشان دهند. یک ویژگی بسیار مهم این محصولات این است که مقاومت بالایی دارند و علاوه بر این باید بدانید که در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا بتوان از آنها در محیط‌های مرطوب استفاده کرد و از مزایایی که ارائه می‌دهند نهایت بهره را برد.

این قلاب‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هریک ویژگی‌های خاصی داشته و در موارد خاصی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از عوامل بسیار مهمی که در زمان خرید این قلاب‌ها باید به آن دقت داشته باشید حداکثر باری است که توانایی تحمل آن را دارند. درصورتی‌که این نکته را در زمان خرید رعایت نکنید احتمال بروز مشکلات جدی در آینده در سیستم آسانسور ساختمان وجود خواهد داشت.

سیم بکسل اسانسور

نکاتی مهم در خرید سیم بکسل آسانسور

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به خرید سیم بکسل آسانسور می‌باشید برای خرید این محصولات باید به نکات مهمی دقت داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که حتما به‌خوبی نیازسنجی کنید و سعی کنید محصولات مناسب و باکیفیتی را برای خرید انتخاب کنید. مشورت گرفتن از افرادی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه را دارا می‌باشند می‌تواند برای خرید این محصولات بسیار مفید و کاربردی باشد. دقت داشته باشید که سیم‌های بکسل آسانسور دارای انواع مختلفی هستند که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ بنابراین شما باتوجه‌به نیازسنجی که قبل از خرید انجام می‌دهید باید یکی از انواع مختلف این محصولات را برای خرید انتخاب کنید.

در گام بعدی باید متراژ موردنیاز برای آسانسور خود را مشخص کنید. در بخش‌های قبلی درباره این موضوع صحبت کردیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. بااین‌حال برای مشخص‌کردن متراژ موردنیاز آسانسور نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. سعی کنید برای خرید این سیم‌بکسل‌ها حتما انواع برندهای سازنده این محصولات را بررسی کرده و متناسب با بودجه و ویژگی‌هایی که مدنظر دارید بهترین برند را برای خرید انتخاب کنید. بررسی قیمت این محصولات قبل از خرید نیز می‌تواند در خرید یک محصول باکیفیت و درعین‌حال ارزان‌قیمت به شما کمک کند.

سیم بکسل آسانسور

نکاتی مهم برای نصب سیم بکسل

برای نصب سیم بکسل آسانسور اولین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته این است که از افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند کمک بگیرید. نصب‌کردن این تجهیزات نیازمند رعایت‌کردن برخی از نکات جزئی و دقیق است که افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند نمی‌توانند این کار را به‌خوبی انجام دهند. بعد از آن که این سیم‌بکسل‌ها را نصب کردید میزان کشش آنها را حتما به‌دقت تنظیم کنید تا عملکرد آنها دچار اختلال نشود. علاوه بر این بررسی میزان کشش آنها به‌صورت دوره‌ای نیز نباید فراموش شود. نکته مهم دیگری که بعد از نصب حتما باید به آن دقت داشته باشید روغن‌کاری درست سیم بکسل مخصوص آسانسور می‌باشد.

اگر می‌خواهید طول عمر سیم بکسل مخصوص آسانسور شما افزایش پیدا کند حتما آن را به‌خوبی روغن‌کاری کنید. این کار نه‌تنها طول عمر این محصولات را افزایش می‌دهد بلکه روی عملکرد آنها نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

سیم بکسل اسانسور

نتیجه‌گیری

سیم بکسل آسانسور یکی از قطعات بسیار مهم آسانسور به شمار می‌آید که وظیفه اصلی آن جابه‌جایی آسانسور و همین‌طور ثابت نگه‌داشتن آن می‌باشد. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند و امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید و ساخت آنها کرده‌اند. این سیم‌ها در واقع از به هم تنیدن چندین لایه سیم تشکیل شده‌اند که همین عامل نیز باعث شده تا مقاومت آنها به میزان زیادی افزایش پیدا کند و قادر باشند تا فشار و وزن بسیار بالای آسانسور را به‌راحتی تحمل کنند. معمولا برای تولید این سیم‌بکسل‌ها از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که هریک ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و کاربردهای خاصی را نیز به شما ارائه می‌دهند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سیم‌بکسل‌ آسانسور را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات سایت ما در این زمینه بهره‌مند شوید. ما در سایت بالاتور، بسیاری از فروشندگان، واردکنندگان و نمایندگی فروش سیم بکسل آسانسور را معرفی کرده ایم. کافی است نگاهی به آگهی های دسته بندی قطعات آسانسور کنید.